2016-06-02 Viktigt att anmäla till leverantör

Felet med den avgrävda fibern i norra lysvik är fixat för någon vecka sedan. Att det ska behöva gå 2 veckor innan något företag kommer och lagar fibern är för övrigt under all kritik. Representant från styrelsen har tagit upp detta med berört företag och hoppas att vi ska slippa denna långa väntan. Såklart hoppas vi att fibern inte grävs av, men det är vikigt att om det händer, så ska vi inte behöva vänta en längre tid.

Som vi har berättat om tidigare är det viktigt att alla som saknar uppkoppling på sin fiberlina anmäler detta till sin leverantör av fibertjänster, om uppkoplingen försvinner. Detta för att man ev. ska kunna få ersättning för att inte tjänsten funkat. Och för att "det ska märkas" att flera hushåll saknar uppkoppling. Det räcker alltså inte med att grannen anmäler.

Nu hoppas vi inte på fler avgrävningar! 

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter